Meškal váš let alebo bol zrušený? Ozvite sa a získajte finančnú kompenzáciu!

Blíži sa nám leto a s ním zvýšený počet cestujúcich, ktorých láka krása neznáma v podobe zahraničných území alebo priam vzdialenej exotiky. Možno sa na určité dobrodružstvo chystáte aj Vy. Síce vám nechcem pokaziť chuť a ani náladu, ale nie je vylúčené, že sa cestujúci nestretnú s niekoľkohodinovým meškaním alebo priamo zrušením ich letu. Tieto situácie sa žiaľ stávajú.

letadlo na ploše

V takýchto prípadoch však nesmiete odísť naprázdno, respektíve letecká spoločnosť vám musí vzniknutú škodu kompenzovať. Akýmsi základom je poskytnutie stravy a nápojov či možnosť telefonátu, prípadne zaslanie e-mailu. V prípade neskorých hodín vravíme zasa o poskytnutí ubytovania v hoteli (spolu s transferom). Pokiaľ však vravíme o meškaní dlhšom než 3 hodiny, máte právo na finančné odškodné, ktorého minimálna čiastka môže byť 250 eur a maximálna 600 eur, čo už záleží od dĺžky čakania a takisto dĺžky trasy, ktorú ste mali naplánovanú.

Niektoré spoločnosti vás behom 2-hodinového meškania možno ponúknu bagetou a budú sa tváriť ako spasitelia, ale pritom máte právo využiť leteckú reštauráciu a dopriať si kvalitný obed. A iná situácia nastáva v prípade 3-5 hodinové meškania, v ktorom vzniká nárok na finančnú kompenzáciu v sume, akú som spomenul.

  • A práve v tejto situácii by sme boli asi naivní ak by sme si mysleli, že zástupitelia leteckej spoločnosti prídu priamo za nami a budú nám dávať peniaze do rúk.

obsazené letadlo
K tomuto postupu a jeho efektivite je potrebné podstúpiť niekoľko krokov. Disponovať vecnými dôkazmi a o svoje právo sa hlásiť. A pokiaľ nie ste práve právnik alebo horkokrvná povaha, vždy je tu On-line pomoc ClaimCloud a profesionálne služby, ktoré vám s týmito krokmi hladko pomôžu.

  • Na reklamáciu a využitie svojho práva na peňažné odškodnenie v prípade meškania či zrušenia letu máte po dobu 2 až 3 rokov, čiže nikdy nie je neskoro skúsiť to a ozvať sa.