Čo robiť, ak odberateľ neplatí?

Je pravdepodobné, že väčšina vašich zákazníkov vám zaplatí v primeranom čase. Ale skôr alebo neskôr sa budete musieť vysporiadať so zákazníkom, ktorý platí veľmi pomaly alebo vôbec. Čo môžete urobiť, aby zákazník zaplatil faktúru – a zaplatiť včas? A čo je dôležité, čo nemôžete urobiť, aby ste zbierali peniaze, ktoré vám dlhujete? Tu je to, čo potrebujete vedieť.eshop.jpg

Spustiť kontrolu kreditu

Najprv prvé. Odstráňte problémy s inkasami od začiatku tým, že začnete kontrolovať kredity všetkých nových klientov a zákazníkov, ak sa do nich zapojí značné množstvo peňazí. (Povedzte, $ 500 alebo $ 1,000 alebo viac). Ak má zákazník zlý kredit, buď ho nepredávajte, alebo ich požiadajte, aby zaplatili vopred za to, čo chcú kúpiť.

Buďte vopred o cenách a používaní zmlúv

Uistite sa, že diskutujete o svojich cenách, servisných poplatkoch a platobných požiadavkách s novými zákazníkmi skôr, ako začnete pracovať. Ak pracujete na základe záložného práva alebo poskytujete služby na základe zmluvy, objasnite, aké služby budete účtovať, aké produkty zákazník získa za poplatok a akú prácu budú vyžadovať dodatočné poplatky. Uistite sa, že zákazník vedieť, ako často budete účtovať a ako dlho budú musieť zaplatiť každý účet. Všetko dajte písomne ​​a nezabudnite uviesť časť o vašich právach a povinnostiach týkajúcich sa vlastníctva produktov, duševného vlastníctva alebo záznamov o práci, ktorú vykonávate, ak sa účty nezaplatia.

Faktúra okamžite

Ak chcete odoslať svoju faktúru, nečakajte do konca mesiaca. Pošlite ho ihneď po dodaní produktu alebo služby alebo po dosiahnutí vopred dohodnutých míľnikov. Vo všeobecnosti platí, že čím skôr pošlete faktúru, tým rýchlejšie dostanete zaplatené . Ak pošlete vytlačené faktúry do pošty, uistite sa, že klient môže povedať, že vaša pošta nie je len ďalšou rutinnou pripomienkou. Možno budete chcieť pečiatku obálky "Invoice Enclosed", takže to nie je náhodne vyhodený.

Postupujte podľa Postupov Klienta na predkladanie faktúr

Niektoré podniky konkrétne postupy, ktoré musia byť dodržané pri odosielaní faktúr. Musíte vedieť, komu máte poslať svoje faktúry, či by mali byť zaslané elektronicky alebo poštou, a čo by malo byť uvedené na faktúrach (napríklad číslo objednávky môže byť požadované).  hotovost.jpg

Ponúknite zľavu na včasnú platbu

Urobte akúkoľvek zľavu na predčasnú platbu (napríklad zľavu 2% na platbu do 10 dní), ktorá je viditeľne viditeľná na faktúre . Veľké podniky môžu na takýchto faktúrach konať skôr, aby sa náklady znížili.

Sledujte pohľadávky

Odošlite upomienky okamžite každému klientovi, ktorý nezaplatí vo vopred určenom časovom rámci – zvyčajne desať až 30 dní. Čím dlhšie budete čakať, tým dlhšie bude trvať zaplatenie. Vaše upomienkové upozornenie vám môže pomôcť získať faktúru bez poplatkov z doručenej pošty klienta alebo získať pozornosť, ak bol originál nesprávne vložený alebo nikdy nebol prijatý.